Reconeixement pel programa Concòrdia de trasplantament de sang de cordó umbilical

La tasca de l’Hospital de Campdevànol en el trasplantament de sang de cordó umbilical ha estat reconeguda pel programa Concòrdia, que el passat 26 de gener va fer un acte d’homenatge als donants i als equips de maternitat. L'acte de celebració dels 1.000 trasplantaments de cordó umbilical, que va tenir lloc al Saló de Cent de l’Ajuntament de Barcelona, va ser organitzat pel Banc de Sang i de Teixits per celebrar aquesta fita, que ha permès fer trasplantaments entre 256 centres de 32 països diferents. La sang de cordó és una opció vàlida per a pacients que pateixen malalties congènites o adquirides de la medul∙la òssia, com leucèmies.

La directora d'infermeria de l'Hospital de Campdevànol, Roser Portabella, juntament amb Lourdes Salgueda, coordinadora llevadores, i Rita Roque, supervisora de quiròfan, van recollir el diploma atorgat a l'Entitat en reconeixement per la tasca de recollida de sang de cordó umbilical.

L'acte de celebració va estar presidit pel conseller de Salut, Boi Ruiz, i per la delegada de salut de l’Ajuntament de Barcelona, Cristina Iniesta. També va comptar amb el president i el director gerent del Banc de Sang i Teixits, Antoni Esteve i Ramon Pau Pla, respectivament, el director tècnic del Banc de Cordó,  Sergi Querol, la impulsora del programa Concòrdia, Dra. Marta Torrebadella, i alguns referents mundials en la matèria com el director del Banc de Cordó de Nova York, Pablo Rubinstein, o la doctora que va realitzar el primer trasplantament de sang de cordó del món, Eliane Gluckman. La model Judit Mascó va ser l‘encarregada de presentar l’acte.

Durant l’acte es va entregar un pitet de reconeixement a les mares donants amb la inscripció “He donat un somni” i un diploma als 40 equips de maternitat que formen part del programa Concòrdia de donació de sang de cordó, entre els quals està l’Hospital de Campdevànol.

El programa Concòrdia compta amb 64 equips de maternitat adherits, procedents de sis comunitats autònomes (Catalunya, Balears, Aragó, Navarra, Extremadura i Cantàbria) i del Principat d’Andorra, els quals treballen conjuntament amb procediments operatius, metodologia i criteris únics, d’acord amb els estàndards de qualitat internacionals FACT/NETCORD, i segons el Comitè Conjunt d’Acreditació.