Tipus de tests per detectar la Covid-19

Des d'atenció primària s'indicarà quan cal fer una PCR, sempre sota criteri mèdic

19/05/2020.- Aquests dies molts ens preguntem: “Com puc saber si tinc o si he passat la malaltia per coronavirus...?” La veritat és que no hi ha una resposta absoluta . En part perquè les proves mai són perfectes perquè sempre tenen alguns errors. Des de l’equip d’atenció primària Ribes- Campdevànol informen sobre els tests que actualment hi ha de la COVID-19.

En aquets moments disposem de 2 tipus de tests:

L'Hospital de Campdevànol celebra el Dia Mundial de la Higiene de Mans

Aquest any pren més importància que mai perquè és una de les mesures bàsiques per evitar la propagació de la Covid-19

5/5/2020.- L’Hospital de Campdevànol ha commemorat avui 5 de maig el Dia Mundial d’Higiene de Mans. Fa anys que el centre el celebra fent alguna acció, però aquest any pren més rellevància que mai, davant la crisi de la Covid-19, on s’ha demostrat sobradament que tenir una bona higiene de mans ajuda a evitar el contagi de la malaltia.

L’Hospital de Campdevànol ha rebut tres respiradors aquesta setmana

Els equips es podran utilitzar per a pacients amb Covid-19 però també amb altres patologies

24/4/2020.- L’Hospital de Campdevànol ha rebut en els darrers dies tres respiradors amb l’objectiu de dotar al centre sanitari de referència del Ripollès amb el material mèdic indispensable per fer front a la Covid-19. L’empresa Servycat de Vic ha donat a l’Hospital un respirador mecànic invasiu, mentre que l’Institut d’Investigació i Innovació del Parc Taulí va entregar dos respiradors més dissenyats per Leitat i CatSalut. Aquest equipament es podrà utilitzar per pacients greus de Covid-19 però també per altres patologies.

L'Hospital de Campdevànol començarà a fer una reintroducció de l’activitat al centre a causa del descens d’ingressos per Covid-19

• Actualment només hi ha nou pacients ingressats i ja s’ha pogut tancar una de les dues unitats on hi ha els pacients positius per Coronavirus o amb simptomatologia

21/04/2020.- L’Hospital de Campdevànol ha registrat un descens dels ingressos hospitalaris a causa de la Covid-19 en els darrers dies, que ha portat a la direcció del centre a plantejar una progressiva reintroducció de l’activitat. Actualment només hi ha nou pacients ingressats per Coronavirus, i això ha possibilitat tancar una de les dues unitats que hi ha a l’hospital per a pacients amb aquesta patologia. Aquests dies s’hi ha fet neteja i desinfecció per tal de poder acollir altres pacients.

Agraïment de l'Hospital de Campdevànol a tota la societat civil, empreses i entitats que ens ajuden a combatre la Covid-19

L’ajuda que estem rebent l’Hospital de Campdevànol de la societat civil, entitats, associacions, comerços i empreses per tal d’ajudar-nos a combatre la crisi sanitària derivada de la Covid-19, és constant i impagable. Tothom col·labora de la manera que sap i pot i, val a dir, que sense tota aquesta ajuda ens seria molt complicat tirar endavant i poder treballar en les condicions de seguretat i protecció davant aquesta malaltia tant complexe. Des d’aquí volem demanar les gràcies a tothom i demanar disculpes per si ens deixem algú a la llista que podeu consultar a continuació.

Empreses i institucions del Ripollès entreguen pantalles facials per protegir-se del Coronavirus

El Rotary Club del Ripollès també ha fet una aportació econòmica a l'hospital per comprar material sanitari

25/03/2020.- Empreses, institucions i voluntaris del Ripollès, sota la coordinació de la UIER, s’han unit per elaborar pantalles facials de protecció que avui han entregat a l’Hospital de Campdevànol. Es tracta d’unes pantalles de plàstic que cobreixen pràcticament tota la cara i així evita el contacte directe dels professionals sanitaris amb possibles pacients per Coronavirus.

El comitè de crisi de l'Hospital de Campdevànol pren noves mesures per prevenció del coronavirus

14/03/2020.- El comitè de crisi de l'Hospital de Campdevànol s'ha reunit avui dissabte per prendre noves mesures per a la prevenció i el control de la infecció pel SARS-CoV-2 (Coronavirus). En aquest sentit, s'ha decidit el següent:

-Suspendre tota l’activitat quirúrgica programada a partir de dilluns i durant 15 dies

-Tancament de la consulta externa, excepte les visites imprescindibles

-Reducció dels ingressos hospitalaris (només els que tinguin indicació)

Mesures per fer front al Coronavirus i evitar la seva propagació

13/03/2020.- Us informem que des de l’Hospital de Campdevànol ja s’han pres aquestes mesures per fer front al Coronavirus SARS-CoV-2 i evitar la seva propagació:

-Limitació a un sol acompanyant per pacient a les visites hospitalàries

-Hem assegurat la distància de seguretat als punts d’atenció ciutadana com admissions

-Habilitació de zones per possibles ingressos

-Restriccions d’entrades i sortides a la Unitat de Llarga Estada

-Rehabilitació individual enlloc de grupal

El Govern concedeix la Creu de Sant Jordi a l’Hospital de Campdevànol

Segons el Govern se li ha atorgat en reconeixement al servei assistencial i a l’arrelament social de pacients i de professionals

11/03/2020.- El Govern de la Generalitat ha aprovat concedir la Creu de Sant Jordi 2020 a 30 personalitats i 15 entitats, entre les quals hi ha l’Hospital de Campdevànol. Recordem que arran de la commemoració del centenari de la institució comarcal al llarg d’aquest any, es va engegar una campanya per presentar candidatura per obtenir la Creu de Sant Jordi. Moltes entitats i associacions de la comarca, així com els seus ajuntaments van donar suport a l’Hospital de Campdevànol.

Pàgines