El PADES Ripollès compta amb un nou cotxe per a les visites a domicili

El vehicle és una donació de la Fundación Josep Palau Francàs

L’Hospital de Campdevànol va acollir el passat 4 de juliol l’acte d’entrega del cotxe que la Fundación Josep Palau Francàs ha donat a l’Hospital de Campdevànol, per al PADES (Programa d’Atenció Domiciliària i Equip de Suport) del Ripollès. Segons va explicar el gerent de l’Hospital de Campdevànol, Joan Grané, “aquest vehicle facilitarà enormement els desplaçaments que el personal del PADES realitza a domicili”, que fins ara es feien amb els cotxes particulars dels membres de l’equip.

La Fundación Josep Palau Francàs presta especial atenció a les persones grans necessitades. És per això que la col·laboració d’aquesta Entitat amb el PADES queda emmarcada en les seves línies d’actuació. L’import del cotxe ha estat totalment finançat per la Fundación, amb l’objectiu de contribuir en la millora de l’atenció de la gent gran i d’altres pacients que ho necessitin.

Com el seu nom indica, la major part de l’activitat del PADES es realitza a domicili, fet que implica desplaçar-se per tota la comarca. Al llarg dels més de deu anys d’activitat del PADES Ripollès, el seu equip ha recorregut uns 120.000 km i ha dut a terme més de 15.500 visites. La seva funció principal és donar suport al malalt, a la seva família i a l’equip d’Atenció Primària d’aquests pacients per millorar l’assistència sanitària de la població. A més, també realitzen accions de coordinació i docència. Aquest dispositiu assistencial es va posar en funcionament l’any 2002, depèn de l’Hospital de Campdevànol i està ubicat dins el sector sociosanitari del Centre. La seva activitat es dirigeix a pacients amb malaltia avançada, progressiva i incurable, malalts crònics amb dependència i usuaris que pateixen úlceres d’evolució complicada.

A l’acte d’entrega del cotxe, el president del patronat de l’Hospital de Campdevànol, Jaume Vilarrasa, ha volgut agrair la donació del vehicle a la Fundación Josep Palau Francàs, així com ressaltar la millora que això suposarà en l’activitat del PADES. Per la seva part, el director general de la Fundación Josep Palau Francàs, Ramon Trullols, i un dels patrons de l’Entitat, Francesc Palau, s’han mostrat molt satisfets per poder col·laborar amb l’Hospital de Campdevànol i amb el PADES del Ripollès.

L’Acte de l’entrega del cotxe ha comptat amb l’assistència de l’alcalde de Campdevànol, Joan Manso, el president del Consell Comarcal, Miquel Rovira, així com d’altres patrons de l’Hospital de Campdevànol i el personal del Centre. També hi han estat presents la presidenta de la Fundación Josep Palau Francàs, Mercè Mallol, i les vicepresidentes, Susanna Palau i Blanca Palau.

Sobre la Fundación Josep Palau Francàs
La Fundación Josep Palau Francàs és una fundació privada sense ànim de lucre constituïda l’any 2008 amb l’objectiu de donar suport, protecció, defensa i ajuda social a persones necessitades, així com de contribuir a la cooperació per al desenvolupament. La tasca de la Fundació és molt àmplia, però les seves línies d’actuació se centren especialment en persones grans necessitades i en desenvolupament social. Aquesta fundació va ser creada per Mercedes Mallol Anglada, vídua del ripollès que dóna nom a l’Entitat, que n’és la presidenta. La totalitat dels fons de la Fundació provenen del seu patronat, que està integrat per membres de la família Palau Mallol.