L'Hospital fomenta la higiene de mans entre els més petits

S’entreguen els premis del concurs de dibuixos, organitzat per potenciar aquest hàbit entre els escolars. El Centre ha desenvolupat una iniciativa conjunta amb diverses escoles bressol i de primària de Ribes de Freser, Planoles i Campdevànol.

L’Hospital de Campdevànol ha dut a terme diverses activitats per fomentar la higiene de mans entre els nens i nenes de la comarca. L’Entitat, juntament amb escoles de primària de Ribes de Freser, Planoles i Campdevànol –que són les que tenen l’Àrea Bàsica de Salut del Centre com a referent–, ha organitzat un concurs de dibuix sobre aquesta temàtica, per a categoria infantil. Avui es fa entrega dels premis, que consisteixen en una panera de material escolar i un diploma, per als tres millors dibuixos.

D’altra banda, també s’ha realitzat un taller de plàstica a les escoles bressol de les mateixes poblacions. Allà, els nens s’han pintat les mans amb pintures de colors i les han plasmat en un paper. L’objectiu d’aquestes activitats és donar a conèixer als més petits la importància que té una correcta higiene de mans, així com la necessitat de rentar-se bé les mans. Les activitats i l’entrega de premis coincideixen amb el Dia Mundial de la Higiene de Mans, que se celebra avui, 5 de maig.

Aquestes accions es desenvolupen en el marc del Pla Estratègic 2013-2016 de l’Hospital de Campdevànol, en el qual, entre altres aspectes, es treballa per promoure l’educació sanitària de la població del Ripollès i per potenciar els hàbits de vida saludables. Per això, a part de dur a terme les activitats amb els més petits, s’ha fet arribar informació i materials relacionats amb el tema a les escoles, des de les quals s’han distribuït entre els pares.