L'Hospital de Campdevànol reprèn l’activitat i ja començarà a fer cirurgia amb ingrés la setmana que ve

Les dades epidemiològiques han millorat respecte setmanes enrere i això ha permès també tornar l’activitat a l’Hospital de Dia Sociosanitari i activar el servei de rehabilitació cardiològica

05/02/2021.- Les dades epidemiològiques al Ripollès i la situació de l’Hospital de Campdevànol ha millorat considerablement respecte les darreres setmanes: actualment només hi ha dos pacients ingressats amb Covid i cap d’ells amb suport ventilatori. Davant d’aquesta situació, el Comitè de Crisi, constituït pel control intern de la pandèmia, ha decidit reprendre de nou l’activitat, que s’havia restringit al màxim a causa de l’elevat risc de contagi. En aquest sentit, a partir de la setmana vinent es començarà a fer cirurgia amb ingrés.

La represa de l’activitat també afecta l’Hospital de Dia Sociosanitari, tot i que mantenint la normativa de mesures de seguretat del període de risc de rebrot alt, amb mesura de restricció de l'accés de pacients que està adaptat a la seguretat dels mateixos, i el servei de rehabilitació cardiològica, que en aquest cas es limitarà el nombre de pacients per sessió a tres. Pel que fa a la visita de pacients, serà permesa als que estiguin ingressats a la planta de llarga estada. Aquestes visites només les podrà fer un familiar per pacient, i un cop per setmana. La durada màxima de les visites serà de 30 minuts i la programació es farà des de l’Àrea de Treball Social i estarà controlada pel personal d'infermeria responsable del pacient.

Des del Comitè de Crisi s’ha volgut insistir que l’Hospital de Campdevànol reprèn l’activitat amb totes les mesures de seguretat i prevenció, per tal d’evitar que el virus de la Covid-19 es propagui. El gerent del centre, Joan Grané, ha assegurat que “la gent pot confiar plenament que l’Hospital és un espai segur perquè s’estan fent les coses bé”, dirigint-se especialment a les persones que, per un motiu o altre, hagin d’acudir a l’hospital o al servei d’urgències.

El passat 2 de desembre de 2020 l’Hospital de Campdevànol es va veure obligat a no acceptar ingressos de pacients no Covid a causa de la situació epidemiològica a la comarca i al centre, i evitar així possibles nous contagis. L’activitat es va anar reprenent de forma molt lenta fins que al cap d’un mes, el 4 de gener, ja es van començar a acceptar pacients no Covid, després de confirmar la millora de les dades de contagi i de la situació al mateix centre hospitalari.

Vacunació dels professionals sanitaris

D’altra banda, aquesta setmana s’ha posat la segona dosi de la vacuna contra la Covid-19 a 84 professionals sanitaris de l’Hospital de Campdevànol i de l’ABS Ribes-Campdevànol que, fa tres setmanes enrere, van posar-los la primera dosi. En les properes setmanes es confia que arribin més vacunes i es pugui continuar amb la campanya i vacunar també a la resta de treballadors que falten, aproximadament una seixantena per la segona dosi, i 63 per la primera. A l’arribar poques dosis i segons protocol indicat des del Departament de Salut es va prioritzar vacunar primer a tots els professionals que treballen a primera línia i que, per tant, tenen més risc davant de la Covid-19.