L'Hospital de Campdevànol presenta els actes del centenari i presenta el nou logotip

Entre altres activitats es farà un cicle de conferències, un acte institucional i una trobada de treballadors i extreballadors

16/9/2018.- L’Hospital de Campdevànol va presentar -en el marc de la festa major de La Gala- els actes del centenari, així com el logotip que representarà el centre durant tot el 2020. En un Centre Cívic ple de gom a gom, entre altres coses es va avançar que es farà un acte institucional el mes d’octubre del 2020, on es convidaran diverses personalitats del món sanitari, i al mes de maig es celebrarà una trobada dels treballadors i extreballadors de l’Hospital.

Durant l’acte també es va inaugurar l’exposició “L’Hospital de Campdevànol. 100 anys d’història”, i que es va poder veure durant tots els dies de festa major, i que durant el 2020 està previst que recorri diversos pobles de la comarca. També es farà un cicle de conferències arreu del Ripollès amb professionals de renom per parlar de temes mèdics d’interès general. Un altre de les activitats previstes és que s’aproparà l’hospital a les escoles amb visites per explicar què és l’hospital i què s’hi fa, i s’organitzarà la cursa popular del centenari. En els propers mesos s’aniran detallant altres actes.

La presentació també va servir per donar a conèixer el logotip guanyador del concurs que es va convocar la passada primavera i que haurà de representar a l’hospital durant l’any del centenari. En van formar part una vintena de propostes de diferents autors i la guanyadora va ser la ripollesa Anna Colomer. Sobre un fons blanc s’hi pot veure el número 100 on l’1 és d’un color rosa fort "que simbolitza la vida” i els zeros estan representats amb dues creus. La del mig és de color groc més transparent i simbolitza l’esperança i la de la dreta, d’un to blavós combinat amb un verd on hi ha una petita palmera –símbol de la vila–, fa referència a un “quiròfan” i a l’hospital. Els símbols de suma també simbolitzen la curació i la millora per tal d’allargar la vida a les persones, segons va explicar ella mateixa.

Per últim, també es va projectar un vídeo promocional de l’Hospital de Campdevànol, on s’explica la tasca i serveis del centre sanitari i que podeu veure a la pàgina web i en versió reduïda a les xarxes socials.