L’Hospital de Campdevànol porta l’especialitat de Nefrologia al Ripollès

Els pacients ja no han de desplaçar-se a Vic per visitar-se amb el nefròleg. El Centre ofereix activitat ambulatòria, mentre que els serveis d’hemodiàlisi es mantenen a l'Hospital Universitari de Vic

L’Hospital de Campdevànol ha començat a passar consulta de l’especialitat de Nefrologia, gràcies a la qual els pacients de la comarca del Ripollès que necessiten visitar-se amb el nefròleg ho poden fer directament a Campdevànol. Fins ara, aquests usuaris havien de desplaçar-se a Vic. Concretament, l’activitat que es realitza a l’hospital comarcal del Ripollès des de fa uns dies és de tipus ambulatori, a Consultes Externes i a l’Hospital de Dia. De moment, s’ofereix un dia de consulta cada dues setmanes, un dimecres i un dijous al mes. El que no canvia són els tractaments d’hemodiàlisis, que se segueixen fent a l'Hospital Universitari de Vic.

L’Hospital de Campdevànol compta amb els facultatius de l’Hospital Universitari de Vic, el Dr. J. Freixas i la Dra. L. Comas, per desenvolupar l’activitat. Es calcula que, gràcies al fet de passar consulta a Campdevànol, uns 200 pacients podran ser atesos cada any al Ripollès d’aquesta especialitat i s’estalviaran el desplaçament a Vic.

L’Hospital de Campdevànol ofereix visita de Nefrologia gràcies a un acord amb l’Hospital Universitari de Vic i s’emmarca en l’Aliança del Triangle, signada l’any 2010 pels Hospitals de Vic, Olot i Campdevànol amb l’objectiu de treballar conjuntament per millorar serveis, potenciar l’activitat en xarxa i buscar la màxima eficiència. Gràcies a aquesta aliança ja s’han acostat diversos serveis al Ripollès i s’han posat en marxa serveis compartits, ja sigui entre les tres entitats o entre dues d’elles. Aquesta aliança és una de les primeres a Catalunya per avançar de forma conjunta en projectes de gestió compartida en institucions sanitàries.