L’Hospital de Campdevànol organitza una taula rodona sobre els riscos a la llar a la infància

L’objectiu és informar, prevenir i conscienciar els adults a càrrec d’infants de quins són els riscos d’accidents més freqüents. L’Hospital ha elaborat un full de recomanacions per evitar aquests tipus d’incidents.

17 de novembre de 2016.- Els accidents són la primera causa de mortalitat dels nens entre 1 i 14 anys. Amb l’objectiu d’informar, prevenir i conscienciar sobre els accidents a la llar en infants, l'Hospital de Campdevànol organitza una taula rodona el pròxim 1 de desembre a les 18 h al centre Cívic de Campdevànol.

Aquesta acció, que s’adreça a pares i mares, a familiars a càrrec d’infants (0-4 anys) i a professionals del sector vinculats amb la salut dels petits, s’emmarca dins del ‘Mes de la salut’, que l'Hospital de Campdevànol celebra cada any des de 2011.

La taula rodona estarà constituïda pel doctor Lluís Arcalà, pediatre de l’Hospital de Campdevànol; Tere Franquesa, infermera de Pediatria de l’Àrea Bàsica de Salut (ABS) Ribes de Freser-Campdevànol, i Carme Murillo, directora de la llar d’infants “El Barrufet".

En el marc de la sessió, es repartirà als assistents un full de recomanacions elaborades per l’Hospital de Campdevànol, destinades a prevenir aquests tipus d’incidents. Així, per exemple, a fi d’evitar cremades a la sala d’estar (menjador) s’assenyalen diferents mesures de seguretat, com protegir la llar de foc, tenir cura dels aparells elèctrics apagats però encara calents i procurar que els infants no vesteixin roba que sigui fàcilment inflamable. Pel que fa a intoxicacions, es recomana desar els medicaments i els productes tòxics de la llar (lleixius, pintures, detergents, etc.) fora de l’abast dels més petits.

Segons les dades de l'Organització Mundial de la Salut (OMS), a Espanya, les causes principals de mortalitat infantil per lesions (en la franja de 0 a 14 anys) estan relacionades amb: lesions no intencionades, ofegaments, caigudes, cremades, enverinament o intoxicacions (més del 90 % de les intoxicacions succeeixen a la llar).

Sobre l’Hospital de Campdevànol

L’Hospital de Campdevànol és l’hospital comarcal del Ripollès i dóna servei a una població de referència de més de 26.000 persones. L’Entitat va ser fundada el 1920 i des d’aleshores vetlla per les necessitats de salut dels habitants de la comarca, amb l’objectiu d’aconseguir resultats d’excel·lència en els àmbits de la salut i la dependència.

Des de 1983, any en què l’Hospital de Campdevànol va ser acreditat per formar part del sistema sanitari català com a hospital comarcal, ofereix serveis concertats amb el CatSalut. Actualment, l’Hospital està acreditat com a centre d’atenció hospitalària aguda i com a centre d’atenció sociosanitària. A part de l’Hospital mateix, la Institució gestiona els Centres d’Assistència Primària (CAP) de Campdevànol i Ribes de Fresser, i els consultoris locals de Campelles, Gombrèn, Pardines, Planoles, Queralbs i Toses.