L’Hospital de Campdevànol inverteix en deu equips de purificadors d’aire per garantir la seguretat i la qualitat de l’ambient

07/01/2020.- La Fundació Hospital de Campdevànol ha invertit en una desena d’aparells purificadors de l’aire de l’empresa Sodeca, amb l’objectiu de garantir la ventilació adequada en els espais on no hi ha renovació d’aire exterior. S’ha demostrat que la bona qualitat de l’aire és un clar indicador de seguretat perquè suposa menys risc de malaltia. Els deu aparells purificadors d’aire s’han instal·lat en diferents zones de l’Hospital de Campdevànol i també dels centres d’atenció primària de Ribes i Campdevànol.

Totes les màquines estan equipades amb filtres bacteriològics d’alta eficàcia que permeten netejar l’aire de partícules com poden ser bacteris o fongs i, per tant, també ajuda a combatre la Covid-19, ja que es tracta d’un virus que es troba en l’aire i en els aerosols que produïm quan parlem, cridem o estosseguem. També evitarà que aquests espais s’hagin de ventilar tant sovint obrint les finestres, tenint en compte que estem en ple hivern.

Els aparells s’han instal·lat en zones on hi ha més risc, per tal de protegir a usuaris i professionals, com són les d’Urgències, on hi passen malalts de diferents patologies, les d’Odontologia i Otorrinolaringologia, on els pacients s’han de treure la mascareta per poder fer les exploracions, o a l’espai on es fan proves com l’espirometria, per posar alguns exemples. Evidentment també s’utilitzaran en zones Covid, sobretot per fer la neteja final de les habitacions que ocupen aquests pacients.

ESTUDI DE L’EFICÀCIA DELS PURIFICADORS DE L’AIRE

Paral·lelament, l’Hospital de Campdevànol està portant a terme un estudi, conjuntament amb l’empresa ripollesa Sodeca, per avaluar l’eficàcia d’aquests aparells purificadors de l’aire que s’han adquirit, amb un control estricte de l’aire ambiental que hi ha a l’Hospital.

Mitjançant una màquina impactadora de partícules d’aire s’analitzen les mostres de bacteris i fongs que hi poden haver a l’ambient. Amb aquest estudi es vol demostrar que aquests aparells purificadors d’aire netegen o redueixen els bacteris que hi poden haver a l’ambient, i que són causants de diferents malalties.