L'Hospital de Campdevànol explica els beneficis de la dieta mediterrània

L’entitat duu a terme una xerrada, un cine-fòrum i una taula rodona amb l’objectiu de promoure l’educació sanitària

L’Hospital de Campdevànol va organitzar el dia 3 de maig l’última de les activitats que l’entitat ha realitzat per potenciar els beneficis de la dieta mediterrània. L’acte va consistir en una taula rodona a la sala Josep Mª Anglada de la biblioteca Lambert Mata de Ripoll. A la trobada es van tractar els beneficis de la dieta mediterrània des de tots els punts de vista: el mèdic, el de la nutrició, el dels pacients i el dels restauradors, amb les intervencions de la Dra. Mª Àngels Casas, metge i dietista, Gisela Pulido, dietista, Fran Barroso, president del Gremi d’Hostaleria del Ripollès, i Carles Mauri, pacient.

Els assistents van coincidir a destacar que la dieta mediterrània és molt saludable, que inclou productes de temporada i de la zona, equilibrats i beneficiosos per a malalties com la diabetis, l’obesitat, la hipertensió o el càncer. Al final de la taula rodona, els assistents van poder gaudir d’un tastet ofert pel Gremi d’Hostaleria del Ripollès i fet amb productes de la comarca: steak tàrtar de poltre, vol-au-vents de carbassó, amanida de favetes, sopa de tomàquet, torrada amb escalivada i sardina, musaka, etc.

La taula rodona és l’últim dels actes que l’Hospital de Campdevànol ha dut a terme per fomentar els beneficis de la dieta mediterrània i promoure activament l’educació saludable. Anteriorment, es va organitzar una xerrada i un cine-fòrum centrats, també, en aquesta dieta. El balanç de les jornades ha estat positiu, i es preveu que es continuïn fent dins del  “Mes de la Salut”, iniciat l’any 2011.