L'Hospital de Campdevànol estrena un sistema de grues per ajudar als pacients a fer rehabilitació

Bona part del cost ha estat finançat pel programa d'Acció Social de La Fundació La Caixa

19/10/2023.- L’Hospital de Campdevànol ha signat un conveni amb la Fundació La Caixa, pel qual el centre sanitari ha adquirit un sistema de grues instal·lades al sostre, per facilitar la mobilitat dels pacients que tenen dificultats de mobilitat a l’hora de fer rehabilitació. El cost total d’aquest equipament, que ja està en funcionament, és de 8.200 euros, dels quals la Fundació La Caixa n’ha finançat un total de 5.000 euros, a través del programa Acció Social.

En l’acte de signatura hi van ser presents per part de la Fundació Hospital de Campdevànol, la presidenta del Patronat, Dolors Costa, el gerent, Joan Grané, el director Econòmic, Sergi Subirachs, i la directora d’Infermeria, Roser Portabella, i per part de la Fundació La Caixa, el director Banca Institucions, Ivan Tibau.

Aquestes grues estan instal·lades al sostre amb uns raïls i mitjançant un arnès se subjecta el pacient, per tal de facilitar la mobilitat i el desplaçament dels usuaris del servei de rehabilitació de llarga estada, convalescència i Hospital de dia, quan fan exercicis de rehabilitació. D'aquesta manera, s'ajuda a evitar caigudes i es facilita el treball de les infermeres a l'hora de moure o traslladar als usuaris.