L'Hospital de Campdevànol continuarà només acceptant ingressos Covid però reprendrà activitat suspesa

A partir de dilluns es començarà a fer colonoscòpies i cirurgia menor que no requereixi ingrés de pacients al centre hospitalari

11/12/2020.- L’Hospital de Campdevànol començarà a reprendre l’activitat suspesa a partir de dilluns que ve. Tot i així aquesta serà mínima i de forma progressiva. Està previst començar a fer proves com colonoscòpies o cirurgia menor ambulatòria, activitats que no requereixen l’ingrés dels pacients. De forma progressiva s’anirà ampliant. Pel que fa al servei de Consultes Externes funciona amb normalitat i es preveu que així continuï si la situació ho permet. De tota manera, la mesura que es va adoptar fa una setmana i mitja de només acceptar ingressos de pacients positius de Covid i derivar els no Covid a l’Hospital d’Olot per evitar nous contagis, es manté.

Recordem que el dimecres 2 de desembre i després de detectar un brot intern de Covid-19 a dins de l’Hospital sumat a un augment d’ingressos positius externs, el Comitè de Crisi del centre va decidir que només s’acceptarien ingressos que siguin positius en Covid-19, amb l’objectiu d’evitar contagis a pacients que no ho siguin. De tota manera, durant aquests dies només s’han hagut de derivar a un total de quatre pacients a l’Hospital d’Olot i dos més a altres centres. El dimecres es va tornar a analitzar la situació per si havia millorat, però es va decidir posposar la decisió fins avui divendres.

Abans de restringir els ingressos hospitalaris, l’Hospital de Campdevànol ja havia limitat les visites d'acompanyants, s’havien suspès les intervencions que requerissin ingrés, i més endavant també es van suspendre la resta d’intervencions i actuacions de l'àrea quirúrgica en veure que la situació epidemiològica no millorava. Una altra mesura que s'ha implantat és la de fer un cribratge setmanal, amb PCR, de tot el personal de la institució amb l’objectiu de detectar nous contagis. La setmana passada el servei de vigilància epidemiològica de la Regió Sanitària de Girona va visitar les instal·lacions de l’Hospital, per fer una valoració in situ de la situació centrant-se en els circuits interns de l'hospital, el bon ús d'EPIs i el procés de neteja.

La situació millora, però ho fa de forma molt lenta. Avui divendres les dades són les següents: 15 pacients positius en Covid ingressats a aguts, 20 pacients positius en Covid ingressats a sociosanitari i una nova defunció que es va registrar ahir dijous d’un pacient de 99 anys. El que més preocupa ara mateix és l’elevat nombre de professionals afectats: 29.