L’Hospital de Campdevànol celebra el Dia Mundial sense Tabac

Dia mundial sense tabac

L'Hospital de Campdevànol celebra per desè any consecutiu el Dia Mundial sense Tabac. En el marc d'aquesta iniciativa, que es commemora el 31 de maig, els usuaris de l'Hospital de Dia de Llarga Estada han confeccionat un pòster, que està exposat a l'entrada del Centre.

D'altra banda, i amb l'objectiu de fer difusió d'aquest Dia Mundial, el personal de l'Entitat pot fer el test de Fagerström, una prova que serveix per determinar la dependència física de la nicotina. A més, es presentaran els resultats de l'enquesta sobre tabaquisme que es va fer als treballadors de l'Hospital, que posen de manifest una disminució de l'hàbit tabàquic a la Institució. Per primera vegada, la taxa de personal fumador se situa per sota dels valors de la població general del 2011: un 24% del personal del Centre i un 29% de població general adulta.

Des de l'Hospital es dóna especial importància a la promoció de la salut i de l'educació sanitària. És per això que, des de fa 10 anys, l'Entitat participa en el Dia Mundial sense Tabac. Aquesta iniciativa, promoguda per l'OMS des de 1988, aconsegueix centrar l'atenció general sobre el problema que representa el consum de tabac per a la salut pública. Alhora, propicia actuacions concretes que es consoliden i s'integren en el conjunt d'estratègies per a la prevenció i el control del tabaquisme.