La Fundació Hospital de Campdevànol recupera la jornada Sumem, amb les entitats del territori

Es farà el 24 de maig a la Fundació Eduard Soler de Ripoll i hi participaran sis entitats del Ripollès

19/05/2024.- La Fundació Hospital de Campdevànol ha recuperat la jornada Sumem, després que es deixés de fer l'any 2020, a causa de la pandèmia de la Covid. Aquesta serà sisena edició i hi participaran mitja dotzena d'associacions del Ripollès, amb l'objectiu d'enfortir lligams entre la institució i les associacions del territori, però també per donar visibilitat a diferents projectes que es porten a terme des d'aquestes entitats. La sisena jornada Sumem es farà aquest divendres 24 de maig a la Fundació Eduard Soler de Ripoll, des de les 09h del matí i fins a les 14h.

La filosofia d'aquesta jornada és la de treballar amb les associacions de Ripollès que es preocupen per atendre i millorar la qualitat de la vida de les persones afectades per determinades malalties o per altres causes relacionades amb el sector sociosanitari. La mateixa paraula SUMEM pretén reflectir el que es vol aconseguir: donar veu i visibilitat a les activitats, projectes i tasques que es fan en el nostre territori, i alhora entre tots aportar coneixement que sigui útil per a tothom.

Alguns dels temes que es tractaran durant la jornada són el nou document de voluntats anticipades, el treball en xarxa emmarcat dins la salut mental, el sòl pelvià, i també es parlarà de la intel·ligència artificial (IA) aplicada en el sector de la salut.

Les entitats que hi participaran aquest són MIFAS, que treballa per a la inclusió social de les persones amb discapacitat física, orgànica i sensorial; FADES Associació de Malalts d'Alzheimer i altres demències; Fundació Oncolliga Ripollès; Associació de Donants de Sang del Ripollès; ACPAD associació comarcal per l'ajuda i la promoció a les persones discapacitades i nous projectes; i ACAF, associació catalana d'afectats de fibromiàlgia, fatiga crònica i síndrome químic múltiple.

La inauguració estarà presidida per Jaume Heredia, gerent Regió Sanitària de Girona, i Joan Grané, gerent de la Fundació Hospital de Campdevànol.

Galeria: