La Fundació Hospital de Campdevànol participa en l’Study Tour de sostenibilitat a Ginebra, representant a les comarques gironines

Un dels objectius és liderar projectes que incentivi a exercir pràctiques sostenibles i d'eficiència energètica

06/07/2023.- La Fundació Hospital de Campdevànol està en ple procés d'elaboració del Pla Estratègic 2023-2026. Un dels punts destacats d'aquest pla és el de la sostenibilitat, en el seu sentit més ampli. Un dels objectius és liderar projectes que incentivi als professionals, als serveis externs, als proveïdors i aliances, entre altres, a exercir pràctiques sostenibles i d'eficiència energètica. En aquest sentit, l’Hospital de Campdevànol va participar el passat mes de juny a l’Experiència de Sostenibilitat i Medi Ambient a Ginebra, impulsat per la Unió Catalana d’Hospitals (UCH), i que suposava participar en l’Study Tour que organitza l’International Hospital Federation (IHF). En representació de la Fundació Hospital de Campdevànol hi va assistir el Director Financer, Sergi Subirachs, qui va ressaltar que “és necessari inculcar aquests valors i mentalitat a la institució”.

L’Hospital de Campdevànol va ser l’únic de la regió sanitària de Girona que va participar en aquest projecte. Entre altres institucions sanitàries també hi van ser presents l'Hospital Clínic, Consorci Sanitari Integral, Fundació Puigvert, Althaia, Fundació Sanitària de Mollet, Consorci de l'Anoia, Mútua de Terrassa i Sant Joan de Déu. Entre les activitats que es van portar a terme, es van visitar els hospitals universitaris de Ginebra i Lausanne, punters en aquestes pràctiques. També es va poder assistir a diverses conferències i classes magistrals.

El Director Financer de l’Hospital de Campdevànol, Sergi Subirachs, valorava l’experiència dient que “ens ha de servir per elaborar un Pla de Sostenibilitat i Medi Ambient dins el Pla Estratègic de la Fundació, que permeti fer un salt qualitatiu i quantitatiu en sostenibilitat i medi ambient”. Apuntava també que aquesta iniciativa permet connectar els líders sanitaris entre ells, i alhora “proporcionar-los suport per excel·lir a través de la formació i el desenvolupament”, així com participar en fòrums d'intercanvi internacional de coneixement i així poder-ho aplicar en els seus centres en la mesura que sigui possible, però amb una orientació i objectiu definits.