La Fundació Hospital de Campdevànol organitza actes en motiu de la Setmana Sense Fum

El 31 de maig es farà la segona Trobada de Pintors sense Fum a Campdevànol

24/05/2023.- La Fundació Hospital de Campdevànol inicia la Setmana Sense Fum amb un seguit d’activitats transversals, que culminaran el pròxim dimecres 31 de maig amb la segona Trobada de Pintors contra el Tabac, on una vuitantena d’artistes ompliran el centre de Campdevànol per crear les seves obres a partir del lema de l’OMS: "Cultivem aliments, no tabac". L’activitat, que compta amb la col·laboració de Campdevànol Cultura i Compromís i l’Ajuntament de Campdevànol, es farà al llarg de tot el matí i fins al migdia. El lema de la Setmana Sense Fum del Departament de Salut d’aquest any és "Millor el moviment, que no el fum o el vapeig".

Des de l’Hospital de Campdevànol s’ha organitzat una plantada de flors protagonitzada pels usuaris de l’hospital de dia sociosanitari “com a reflexió de la importància de cultivar aliments i no tabac”, segons va explicar la presidenta del Comitè sense Fum i pneumòloga de l’Hospital, Sílvia Molina. Es farà una segona activitat, en aquest cas orientada als professionals, que consistirà en una classe de gimnàs i estiraments a la Torre Mossèn Tor, sota el lema de Salut “Millor el moviment, que no el fum o el vapeig”.

Els actes organitzats per l’Atenció Primària començaran el divendres 26 de maig amb una xerrada sobre el tabac a través d’un joc i una activitat lúdica, i també es farà una formació per a professionals sobre el nou tractament per deixar de fumar. Segons va explicar Anna Roca, referent del tabac de l’ABS Ribes-Campdevànol, l’objectiu de totes les activitats que es portaran a terme és conscienciar dels efectes nocius del tabac tant en l’àmbit de la salut, com de la contaminació i econòmic.

Pel que fa a la troba de pintors del dia 31 de maig, els artistes es concentraran a les places Anselm Clavé i Valldemossa a partir de les 10h, on tothom que ho vulgui podrà contemplar en directe les creacions dels artistes d’arreu de Catalunya. Els quadres resultants s’exposaran en diversos espais i finalment a la Torre Mossèn Tor. També hi haurà una parada de l’ABS Ribes-Campdevànol amb diferent informació sobre el tabac.