Es presenta una comunicació al Congrés Català d’Urgències

El servei d’Urgències de l’Hospital de Campdevànol va presentar una comunicació oral al Congrés Català d’Urgències, que es va celebrar a Seva el passat 10 d’abril. El nom de la presentació era “Intoxicació per bolets en una comarca de muntanya: abast del problema”.

Concretament, el Dr. Foguet va presentar un estudi dels casos atesos entre el 2009 i el 2013 a causa d’intoxicació per bolets. També van participar a l’estudi el Dr. Bestard, el Dr. Casas, el Dr. Hostench, el Dr. Pla i el Dr. Puig.

Dels resultats de l’estudi cal destacar que un 82% dels afectats van ser residents de la comarca i que la majoria dels casos van ser lleus i en forma de gastroenteritis, iniciant-se la simptomatologia a les quatre hores de la ingesta. En un cas es va confirmar la ingesta d’amanita fal·loides, que és un bolet tòxic. En aquella ocasió, el pacient va ser traslladat a la UCI de l’Hospital Clínic amb evolució positiva.