Es crea el Servei Territorial de Pediatria Osona-Ripollès per ampliar la cobertura i unificar criteris i protocols

Actualment s’està començant a implantar i es preveu el desplegament finalitzi el setembre

15/07/2024.- En el marc de l'aliança estratègica entre la Fundació Hospital de Campdevànol (FHC) i el Consorci Hospitalari de Vic (CHV), s'ha posat en funcionament el Servei Territorial de Pediatria Osona-Ripollès, que té com a principal objectiu garantir una atenció integral i integrada a la població en edat pediàtrica i a les seves famílies, i que aquesta sigui accessible, equitativa, de màxima qualitat, i adaptada a les necessitats de les persones. Actualment, s'està començant a implantar i es preveu que de cara a setembre finalitzi el desplegament.

Aquest nou model suposarà també que el treball conjunt entre els professionals de l'Equip Territorial d'Atenció Pediàtrica i l'hospital de referència, inclogui activitats conjuntes com elaborar protocols i circuits, establir canals de comunicació bidireccionals, fer controls de qualitat assistencial conjunta de tot el territori, establir objectius comuns de salut, planificar la formació segons les necessitats detectades i abordar casos clínics concrets. Fins ara, cada centre d'atenció primària funcionava de forma independent. En el cas de Ribes i Campdevànol compartien un pediatre, Sant Joan de les Abadesses i Camprodon també compartien un professional, i a Ripoll hi havia dos pediatres.

Aquest model passarà ara a ser un servei territorial de les dues comarques, on tots els professionals formaran part d'un mateix equip i treballaran de forma conjunta. Això es traduirà en un benefici per l'usuari, ja que en el cas que el pediatre no visiti en el seu CAP de referència, tindrà la possibilitat de fer la visita a un dels centres on sí hi ha dia d’atenció pediàtrica. Alhora també implica que l'Hospital de Campdevànol tingui un metge pediatre cada dia, de dilluns a divendres i de 8h a 14h. El nou model també permetrà als professionals que l’integren, formar part d'un projecte territorial amb els avantatges que això suposa: treballar de manera organitzada, compartir criteris i protocols, i accedir a més possibilitats de formació.

Pel que fa als comandaments del nou Servei Territorial de Pediatria Osona-Ripollès, la Dra. Meritxell Torrabias, és la Cap de Servei de Pediatria, i la Dra. Idoia Pinedo, és la Coordinadora Territorial de Pediatria al Ripollès. El Servei Territorial de Pediatria Osona-Ripollès va ser presentat recentment als alcaldes del ajuntaments on es dona assistència pediàtrica i va tenir una molt bona acollida per la millora de l’atenció a l’usuari que suposa.