Es constitueix la xarxa hospitalària de la C-17, on l'Hospital de Campdevànol en forma part

Està integrada per sis hospitals més, amb l'objectiu de garantir l'equitat i l'accessibilitat de l'atenció sanitària

25/04/2024.- El Departament de Salut va constituir ahir dimecres la segona xarxa hospitalària de Catalunya, l’anomenada C-17, per millorar l’equitat, l’accessibilitat i la sostenibilitat de l’atenció sanitària del territori. Està integrada per sis hospitals: el de Campdevànol, el de Sant Celoni, el de Mollet del Vallès, el de Vic, el de Granollers i el Clínic de Barcelona.

El conseller de Salut, Manel Balcells i Díaz, va presidir l’acte de signatura del conveni marc de la xarxa, en què també hi van partcipar el director del Servei Català de la Salut, Ramon Canal i Comaposada, i els representants dels sis hospitals que la integren:

Josep Maria Campistol i Plana, director general del Consorci sanitari Hospital Clínic de Barcelona; Sara Maria Manjón del Solar, gerent de l’entitat Consorci Hospitalari de Vic; José Antonio Neguillo Limones, director gerent de l’entitat Hospital de Sant Celoni, Fundació Privada; Beatriu Bayés i Genís, directora general de l’entitat Fundació Privada Hospital Asil de Granollers; Joan Grané Alsina, director gerent de l’entitat Fundació Privada Hospital de Campdevànol; Jaume Duran Navarro, director general de l’entitat Fundació Sanitària de Mollet.

En una atenció posterior als mitjans de comunicació, el titular de Salut va remarcar que es busca donar “la màxima proximitat, qualitat i equitat als ciutadans” i alhora potenciar “la docència, la recerca i la innovació dels equips territorials”.

Va assenyalar també que aquesta xarxa s’ha anat treballant des del 2015 i que, avui “amb el conveni, l’estructurem”.En aquest sentit, va remarcar que en la signatura hi participa el Servei Català de la Salut “amb la voluntat de planificar la cartera i la prestació de serveis i també per articular la nova manera de funcionar, i, fins i tot, els mecanismes de pagament i la col·laboració entre diversos hospitals amb nivells assistencials diferents, i no va tant en la línia de la mobilitat dels pacients sinó també dels professionals”.

“Aquesta és una aposta per la Catalunya sencera. És el convenciment en formes i fets que un ciutadà del Ripollès tindrà les mateixes garanties de nivell de qualsevol patologia que un ciutadà d’Osona o de l’Eixample. És un canvi, una inflexió en la manera d’organitzar el mapa sanitari del país”, va reblar el conseller de Salut.

Finalment, va destacar que la creació de les xarxes assistencials entre els diversos hospitals per donar l’atenció necessària a tot un territori conformen “una de les dues grans transformacions”, impulsades pel Departament de Salut, després de la transformació de l’atenció primària i comunitària com a eix transformador del sistema.

Una aliança estratègica

Aquesta aliança estratègica també ha de permetre promoure i millorar el treball col·laboratiu entre hospitals de diferents nivells, garantint la prestació de la cartera de serveis amb equitat, qualitat, seguretat, proximitat, eficiència i satisfacció tant de la ciutadania com dels professionals del sistema.

Paral·lelament, ha de permetre intensificar l’excel·lència assistencial i garantir l’abordatge de problemes de salut que requereixen una alta especialització o tecnologia, i generar capacitat per afrontar les exigències de l’atenció a les malalties minoritàries, les oncològiques i la medicina de precisió. El repte de l’aliança passa també per aprofitar les diferents capacitats, especialitzacions i característiques del conjunt de centres, dispositius, serveis i entitats que en formen part.

El Conveni firmat ahir dimecres té una vigència de quatre anys, prorrogables quatre més amb l’acord previ de les parts.