Es comencen a fer servir armilles per evitar interrupcions a l’hora de preparar medicació

L’organització de fàrmacs és un moment important i que requereix concentració, per això s’ha decidit aplicar aquesta mesura i protegir els pacients de possibles errors
9 de novembre de 2018.- L’Hospital de Campdevànol ha posat en marxa una iniciativa per evitar les interrupcions a l’hora de preparar la medicació dels pacients. Així, des de fa uns dies, les infermeres que preparen les medicines porten una armilla de color blau que incorpora el missatge “Atenció! No molestar. Preparant medicació. Gràcies”. Aquesta acció s’ha posat en marxa per millorar la seguretat del pacient i per impedir que es produeixi algun error al comptabilitzar la dosi o organitzar l’administració dels fàrmacs.

Com la preparació es realitza al passadís, davant de les habitacions, en un lloc de pas freqüent, és habitual que es donin interrupcions per part d’acompanyants dels pacients o, fins i tot, del personal del Centre. Però, segons destaca Roser Portabella, directora d’Infermeria de l’Hospital de Campdevànol, “la preparació de fàrmacs és un moment important i que requereix concentració”. És per això que des de l’Hospital s’ha cregut convenient aplicar aquesta mesura i protegir els pacients de possibles errors, fruit de les interrupcions que es patien freqüentment.

Fins ara, l’ús de les armilles està donant molt bons resultats, ja que, tal com explica la directora d’Infermeria “transmet de manera clara que cal esperar a que la infermera acabi per parlar amb ella i evita interrupcions”. La iniciativa s’ha posat en marxa des de la Unitat Funcional de Seguretat del Pacient de l’Hospital de Campdevànol i s’ha implantat a totes les unitats d’hospitalització. Aquesta mesura ja s’utilitza a altres centres catalans, com és el cas de l’Hospital de Vic.

La seguretat del pacient és un aspecte clau per a l’Hospital de Campdevànol, és per això que es treballa en tot allò que permeti implantar millores en aquest camp. El director gerent de l’Entitat, el doctor Joan Grané, subratlla que “el benestar i la seguretat dels pacients són prioritaris, així que seguirem treballant per garantir-los”.