Es comença a vacunar els professionals sanitaris de l'Hospital de Campdevànol i de l'Atenció Primària Ribes-Campdevànol

La previsió és que el 85% del total de professionals es vacunin contra la Covid-19

12/01/2021.- L’Hospital de Campdevànol i l’Atenció Primària Ribes-Campdevànol ha començat a vacunar als seus professionals contra la Covid19 aquest dimarts al matí. En total s’han vacunat 85 persones i es preveu que en els propers dies es continuï posant la primera dosi a la resta de treballadors pendents. La previsió és que el 85% dels professionals sanitaris de l’ABS es vacunin properament.

Les vacunacions han començat a les 10 del matí i han finalitzat al migdia. A causa de problemes logístics només han arribat la meitat de les vacunes que s’esperaven, però es preveu que la resta arribi en els propers dies. La vacuna que s’ha subministrat ha estat la Pfizer-Biontech. Per aquestes primeres vacunes s’ha donat prioritat als sanitaris que estan a primera línia de la Covid i que, per tant, tenen més risc de contagi.

El primer a vacunar-se ha estat Jose González, metge d’Urgències de l’Hospital de Campdevànol, qui ha destacat com d’important és vacunar-se “per guanyar aquesta pandèmia i acabar amb aquest malson que estem patint”. González també s’ha dirigit a la població que està indecisa dient que “no s’ha de tenir por perquè hi ha suficients estudis que demostren que té pocs efectes secundaris i que en principi no hi ha res que surti del previst”.

Per la seva banda, el gerent de l’Hospital de Campdevànol, Joan Grané, ha explicat que avui “és una situació que els nostres professionals desitjaven, malgrat que és una vacuna que necessita un record d’aquí a 21 dies i, per tant, encara no es pot dir que estan vacunats”. En aquest sentit, Grané ha insistit que, malgrat les vacunes, tant els professionals sanitaris com la població han de continuar mantenint totes les mesures de seguretat i prevenció “perquè encara no estarem protegits fins que tinguem immunitat comunitària”.