Certificació d’Argent com a membre de la Xarxa Catalana d’Hospitals sense Fum

L’Hospital compta amb la certificació d’Argent des del 2011
L’Hospital de Campdevànol ha obtingut novament la certificació d’Argent com a membre de la Xarxa Catalana d’Hospitals sense Fum, que ha estat entregada en un acte celebrat el 12 de gener a la seu de Departament de Salut i encapçalat pel conseller Boi Ruiz. Aquesta certificació, que el Centre va aconseguir per primera vegada el 2011 i manté des d’aleshores, és un reconeixement a la tasca de l’Entitat en la promoció de les polítiques actives per al control del tabaquisme a l’àmbit hospitalari.

L’Hospital de Campdevànol és membre de la Xarxa Catalana d’Hospitals Sense Fum des de l’any 2004 i, des del 2011 compta amb la certificació d’Argent. La responsable del projecte dins la institució és la doctora Sílvia Molina, pneumòloga, qui coordina les tasques a realitzar i la comissió establerta per a aquest projecte. L’objectiu final d’aquesta iniciativa és assegurar un ambient sense fum, formar i sensibilitzar els professionals sanitaris sobre el problema del tabaquisme, activar programes de cessació tabàquica i promocionar activitats sense tabac.

Anualment, des de la Xarxa Catalana d’Hospitals sense Fum es realitza una avaluació de la implantació de les mesures per al control del tabaquisme a cada centre. Seguint les recomanacions de la Xarxa Internacional d’Hospitals sense Fum, es mesuren les fites i els progressos dels hospitals membres en funció de diferents indicadors del compliment de les polítiques i intervencions de control del tabaquisme. Segons aquest grau de compliment s’estableixen 5 categories: membre, bronze, argent, argent amb menció d’or i or. A l’acte celebrat el 12 de gener s’han acreditat 69 centres hospitalaris catalans.