Els alumnes de l’escola Vedruna visiten l’Hospital de Campdevànol

1 de juny de 2016.- L’Hospital de Campdevànol va acollir una visita dels nens i nenes d’entre 7 i 8 anys de l’escola Vedruna, de Ripoll, el passat 1 de juny. Els 23 alumnes, acompanyats dels seus professors, van estar guiats pel doctor Adolfo Alegre, pediatre, i per Roser Portabella, directora d’Infermeria de l’Entitat. Van poden veure el Servei de Farmàcia, Radiologia i Ecocardiologia. Així mateix, van descobrir quin equipament inclou l’ambulància i com funciona.

Aquesta visita s’emmarca en l’objectiu de l’Hospital de promoure activament l’educació sanitària entre la població del Ripollès. En aquest sentit, a part de mostrar-los el Centre, el Dr. Alegre va fer una xerrada en què va parlar als escolars sobre hàbits saludables. Va fer referència a malalties del cor, de salut mental, obesitat o infeccions i a com és d’important prevenir-les amb uns bons hàbits –de menjar, higiene postural i del son, sobre horaris, no consumir tabac, etc.–. A més, també va destacar la necessitat de fer un bon ús de la tecnologia i estar al cas del ciberassetjament.

La xerrada va ser molt participativa i els infants van fer preguntes sobre què fa un pediatre, què es fa servir més en la feina com a metge, com és el treball entre col·legues i altres qüestions de diferents serveis assistencials o sobre la informàtica. El doctor els va explicar que els pediatres són els metges dels nens, que la seva feina es basa en la prevenció per evitar malalties, donar informació i consells, etc., així com en fer controls del nen sa i recomanar les vacunacions corresponents. També va parlar del guariment i del fet de tractar el malalt i no només la malaltia. Finalment, va destacar la tasca d’oferir consol, tant per al malalt com per al familiar, ja que hi ha malalties cròniques o incurables.