Les aliances en els serveis de farmàcia hospitalària, una eina per optimitzar resultats

L’Hospital de Campdevànol ha organitzat la 22a edició de la ‘Jornada sobre serveis de farmàcia dels hospitals comarcals de Catalunya’

El divendres 19 d’octubre es va celebrar la 22a Jornada de Serveis de Farmàcia dels Hospitals Comarcals de Catalunya, centrada en l’estratègia de les aliances en els serveis de farmàcia. La trobada, en la qual han participat farmacèutics de diversos hospitals catalans, ha estat organitzada per l’Hospital de Campdevànol amb la intenció de donar una visió àmplia i veraç  sobre el desenvolupament de projectes comuns o plataformes conjuntes ja establertes al territori.

A la jornada, es van tractat temes d’interès per a la Farmàcia Hospitalària amb l’objectiu d’avançar i millorar la qualitat assistencial i es van debatre aspectes com les coalicions de farmàcia hospitalària, el model d’aliances de l’Institut Català d’Oncologia, les eines informàtiques que faciliten la feina o les aliances internivells, entre d’altres.

La Dra. Olga Delgado, cap de servei de farmàcia del Hospital Son Espases de Mallorca, va realitzar la conferència inaugural. A continuació, van tenir lloc dues taules rodones. A la primera es van exposar projectes i experiències d’àmbit de país i, la segona, es va centrar en l’àmbit territorial, és a dir, en experiències que tenen lloc a diferents territoris de Catalunya.

Els ponents van exposar experiències de diferents acords o aliances que han significat un clar benefici per a la tasca diària de la farmàcia hospitalària, posant de manifest la conveniència d’unificar esforços per racionalitzar el temps i optimitzar els resultats i, així, aconseguir millorar la qualitat, l’eficiència i garantir la seguretat en la interacció medicament/pacient.

La Jornada de Serveis de Farmàcia dels Hospitals Comarcals va reunir al voltant de vuitanta participants de tot Catalunya. L’acte de clausura va comptar amb la participació del conseller de Salut de la Generalitat, Boi Ruiz i García, així com amb el president del patronat de l’Hospital de Campdevànol, Jaume Vilarrasa Batchelli, i l’alcalde de Ripoll, Jordi Munell i García.