40 assistents participen a la jornada organitzada per l'Hospital amb motiu del Dia Mundial contra el Càncer

L’acte ha inclòs conferències i tallers relacionats amb la malaltia, el seu tractament i la prevenció. La sessió, organitzada juntament amb la Fundació Oncolliga Girona, ha comptat amb més de 40 assistents.
10 de febrer de 2017.- Més de 40 participants van assistir a la Jornada del Dia Mundial del Càncer, organitzada per l’Hospital de Campdevànol, amb la col·laboració de la Fundació Oncolliga Girona, que va tenir lloc el 10 de febrer al Centre Cívic de Campdevànol. Per a l’Hospital, aspectes com la salut comunitària i la promoció de l’educació sanitària entre la població són temes clau. És per això que des del Centre s’organitzen freqüentment  iniciatives com aquesta jornada.

La sessió va començar amb la conferència “Nutrició i Càncer”, a càrrec de la dietista Gisela Pulido i en la qual es van comentar diversos aspectes relacionats amb l’alimentació i aquesta malaltia. D’aquesta intervenció destaca la recomanació de seguir una dieta equilibrada i de no fer cas a falsos mites sobre aliments que curen el càncer. Segons va dir, “per si sols, no hi ha aliments bons i dolents”. A més, va afegir que és important vigilar amb la quantitat de sucres, llegir les etiquetes dels productes i cuidar-se.

A continuació, va tenir lloc un taller d’imatge per a persones malaltes de càncer, impartit per Judith Aroca, estilista, i que també va incloure l’explicació de l’experiència personal en primera persona de Mireia Capdevila, qui va patir càncer en la seva infància. També es va donar la visió dels familiars, que va permetre entendre com afecta la malaltia, no nomes a qui la pateix, sinó també a les persones del seu entorn.

La segona part de la jornada va consistir en dos tallers, un de meditació, realitzat per Eva Jiménez, i un de Quiong –automassatge taoista–, dirigit per Raül Verdaguer. Per acabar, la doctora Montserrat Gay, oncòloga de l’Hospital de Campdevànol, va pronunciar la conferència “Vèncer la por”, centrada en el càncer de mama.

La cloenda de la jornada va ser a càrrec de Roser Portabella, directora d’Infermeria de l’Hospital de Campdevànol. L’acte també va comptar amb la participació de Joan Manso, alcalde Campdevànol, i de Jaume Vilarrasa, president del Patronat de la Fundació Hospital de Campdevànol.