Xerrada sobre urgències pediàtriques al CAP de Ripoll

La Dra. Vílchez, pediatra de l’Hospital de Campdevànol, va explicar què fer i què no fer davant d’una urgència pediàtrica

La doctora Rocio Vilchez, pediatra de l’Hospital de Campdevànol, va realitzar, el dilluns 18 de gener, una xerrada sobre urgències pediàtriques, al CAP de Ripoll. La sessió va comptar amb la participació d’una vintena de mares i pares que porten els seus infants a aquest centre d’atenció primària. La doctora va explicar amb detall com actuar quan hi ha algun tipus d’urgència amb els més petits. Així, va fer referència a qüestions com la febre, els vòmits o les al·lèrgies. També va explicar què fer si es produeix alguna caiguda o en cas de dificultats respiratòries. La sessió va estar centrada en població en edat pediàtrica, però, a més, la metgessa va donar algunes indicacions sobre suport vital bàsic per a la població general.

Aquesta xerrada s’emmarca en els grups de postpart que organitza la llevadora del CAP, Lourdes Salgueda, i s’ha dut a terme per donar resposta a la petició de les mares, que volien tenir informació sobre quina era la millor manera d’actuar en cas d’urgència i sobre què s’ha d’evitar en aquestes situacions. L’Hospital de Campdevànol ha participat en l’organització de la xerrada en línia amb el seu objectiu de promoure activament l’educació sanitària entre la població del Ripollès.