L’Hospital de Campdevànol acull la I Jornada Territorial de Tècnics de Diagnòstic per la Imatge

L’objectiu és actualitzar coneixements tècnics de les diverses modalitats diagnòstiques dels hospitals que conformen l’Aliança del Triangle. Aquesta primera jornada coincideix amb la renovació de l’equipament tecnològic de diagnòstic per la imatge.

2 de desembre de 2016.- L’Hospital de Campdevànol acull aquest matí la I Jornada Territorial de Tècnics de Diagnòstic per la Imatge. L’objectiu de l’acte és posar en comú i actualitzar coneixements tècnics de les diverses modalitats diagnòstiques dels tres hospitals que conformen l’Aliança del Triangle -Hospitals d'Olot, Vic i Campdevànol-.

Així, la sessió, que es pretén que sigui de caire anual, compta amb personalitats referents en l’àmbit del Diagnòstic per la Imatge a Catalunya, que aborden aspectes tècnics de modalitats diagnòstiques, com la tomografia computada (TC), l’ecografia, la radiologia digital i la radioprotecció, entre d’altres.

Aquesta primera edició es fa a Campdevànol, coincidint amb el fet que, aquest 2016, l’Hospital Comarcal del Ripollès ha apostat per una renovació tecnològica global de l’equipament de diagnòstic per la imatge. Els aparells han passat a ser de tecnologia digital directa, que significa que la imatge apareix de forma instantània en un monitor de visualització. A dia d’avui, ja s’han substituït l’ecògraf, el mamògraf, l’arc quirúrgic, l’equip de raigs X portàtil i l’equip de raigs X convencional.

Un dels temes que es tracten a la sessió és la protecció de pacients i personal sanitari que està exposat a proves radiològiques. L’encarregada de fer-ho és la Dra. Mª Josep Cortés, radiòloga de referència de l’Hospital de Campdevànol. També intervenen en l’acte Toni Macià, de la Fundació Althaia; Joan Baños, de l’Institut de Diagnòstic per la Imatge de Girona, i Lluís Tomàs, Account Manager en imatge mèdica a Philips Healthcare.